pondelok 1. októbra 2007

Nenechám sa zabiť informáciami!

Viete ako to je. Pokiaľ sa chcem aspoň trošku zodpovedne rozhodnúť čo je správne a čo menej, mal by som mať nejaké informácie. Napríklad pre podnikanie je výborná informácia vedieť, že v Austrálii je veľmi teplo a moc sa tam nepolyžujú. Alebo že keď v Afrike nemajú moc vody, so šušeným mliekom sa môžu akurát tak obhadzovať. Blogovanie je niečo, čo umožňuje ľudom písať svoje názory, ale najlepšie zarábajúci blogger v CZ zarobí mesačne na dobrú večeru s flašou vína.

Aký význam majú pre nás informácie, ktoré sú nám podsúvané? Resp. skutočne je pravda, čo vnímame, čomu veríme a čo je také logické? Minule som pozeral dokument o slovákoch žijúcich v Austrálii a sranda bola, že tam mali obchod s lyžami, skateboardami a inými lyžiarskymi "pomôckami". A normálne im to fungovalo. Nemali veľa konkurencie, čo je ďalšia výhoda {:o).

Prečo niekto na blogu zarobí na jednu večeru mesačne? Čítam teraz veľmi zaujímajú knihu: The new rules of marketing and PR. Meno autora doplním neskôr, zabudol som a nemám ju práve pri sebe. Píše tam, že blogovanie je jedným z najmoderneších a najefektívnejších nástrojov marketingovej komunikácie vôbec. Tak čo ja viem, ako môže niekto, kto má v rukách úžasný marketingový nástroj zarobiť na jednu večeru. Ale ja o tom nič neviem, začal som písať blog minulý týždeň, mudrovať budem neskôr.

Keď som bol malý programátor (na konci základnej školy), mal som ZX Spectrum. Mojim idolom bol pán Slavomír Lábsky, ktorého si inak do dnešného dňa vážim, aj keď naživo som sa s ním nikdy nestretol. Napísal som mu list, ako píšu fanúšikovia svojmu idolovi a on mi poslal rozsiahly list plný dobrých rád pre začiatočníka, výpisov kódov a aj kazetu s jeho programami. To sa len tak nevidí. Raz som s ním čítal rozhovor a na otázku, ako je možné, že robí demá, ktoré nedokáže nikto iný odpovedal, že on na rozdiel od ostatných nevedel, že sa to nedá.

...jeho informácie nezabili. Tiež sa nedám zabiť tým, čo je všeobecne známe a jasné, verím, že ani vy ostatní. Kľudne blogujme, otvárajme si snehové obchody v Austrálii, predávajme mlieko v prášku do Afriky. No a čo!

Nechcem tým povedať, že nepočúvajme. Nie, informácie sú dôležité pre každé rozhodnutie. Chcem povedať len to, že vytvoriť si vlastný názor napríklad na základe vlastnej skúsenosti je možno bolestnejšie, ale zvyčajne obohacujúcejšie a určite pravdivejšie ako informácie, ktoré nám tlačí do zmyslov internet, rádio, TV, či kamoši v krčme.

Žiadne komentáre: