utorok 9. októbra 2007

Druhý krok: vyberte si spôsob podnikania

Ak ste sa úspešne prehrýzli prvým krokom, to najhoršie už máte za sebou. Nie je jednoduché reálne sa pozrieť na svoj život a povedať si, ako chcem aby vyzeral keď budem podnikať zo 10 rokov.

Ale dnes tu máme novú tému. Ideme spolu pouvažovať nad spôsobom podnikania. Hlavná myšlienka vždy znie: "vyberte si takú formu, ktorá vám najlepšie sedí"! Áno, všetci vieme, že do práce sa chodí na 8 a viac hodín denne na jedno miesto - do kancelárie alebo do haly, von, ... jednoducho pracovisko. Všetci vieme, že pracovná doba začína o určitej hodine a o určitej hodine končí. Tá druhá je fajn, aspoň sa máme na čo tešiť. Teda, takto nás to naučili naši predkovia.

No, lenže veľa sa zmenilo. Už neexistujú iba klasické formy, ktoré sú bežné pre zamestnanca, sú aj iné. Vtipné je, že ja napriek tomu, že poznám aj iné formy zamestnania alebo podnikania som sa vybral cestou každodenného chodenia do práce na ôsmu. Je to asi aj vzhľadom na moje okolie. Ale upozorňujem vás, je to iba váš život a vaše vlastné rozhodnutie, ako ho chcete prežiť. Kľudne si vyberte zo známych možností tú najvhodnejšiu pre vás.

Podnikateľ zamestnanec. Väčšina. Asi preto, že je to zvyk. Veď kto nechodí do práce každý deň na 8 hodín, niečo nie je v poriadku. Ale zasa výhodou je, že to vytvára určitý stereotyp, ktorý keď ho vnímate pozitívne vám rozdelí pracovný a súkromný život - pozor, toto je najväčší problém podnikania!!!

Remeselník.
Čo si vyrobím, to si predám. Zvyčajne to vyžaduje množstvo práce nie vždy za primeranú odmenu. Avšak, dobrý remeselník má cenu zlata a väčšinou sú si toho vedomí.

Práca z domu. Celkom zaujímavá forma, ale tu práve hrozí, že budete v práci neustále. Na druhej strane, je vhodná pre ľudí, ktorí sú nejakým spôsobom zviazaní s domovom, napr. mamičky na materskej dovolenke a pod.

Outsourcing, freelancing. Pokiaľ ste odborník v určitej oblasti, ale nie ste typ, ktorý chce "sedieť stále na jednej stoličke", alebo sa jednoducho neviete alebo nechcete venovať predaju. Dohodnete si rozsah práce, ktorú vykonáte pre zákazníka, dokončíte ju a odchádzate. Veľmi výhodná forma pre zákazníka a v budúcnosti bude ešte viac vyhľadávaná ako dnes.

Franchising. Napr. známy McDonald a pod. Vyberiete si značku, ktorú chcete predstavovať, podpíšete zmluvu s firmou a otvoríte si obchod, ktorý bude niesť rovnaké črty, ako všetky ostatné pod touto značkou. Získate tým veľa. Nemusíte si budovať značku, už je vybudovaná a zákazníkov môžete mať od prvého dňa. Aj náklady na reklamu sa rozkladajú medzi všetkých, ktorí sú na rovnakej úrovni ako vy. Tento spôsob je na úvodnú investíciu zvyčajne náročnejší, ale efekt môže byť vyšší a rýchlejší.

Multi-level marketing. Osobne sa občas bojím, aby táto forma neskĺzla do pyramídy. Ale je to spôsob podnikania, kde si vyberiete produkt, ktorý predávate ale predovšetkým, kde si vytvoríte skupinu ľudí, ktorá tento produkt (alebo službu) bude predávať a vy budete profitovať z ich obchodného úspechu. Výborný spôsob podnikania, pokiaľ sa vám podarí vytvoriť si dobrú a rozsiahlu skupinu pod sebou. Pokiaľ ste ale na konci vetvy, pripomína to skôr trápenie.

Affiliate programy. Podpora predaja niekoho, kto zabezpečí všetky služby spojené s predajom. Vy ste sprostredkovateľ medzi skutočným predajcom a zákazníkom. Za toto sprostredkovanie dostávate odmenu. Je to obľúbená forma podnikania na internete ale aj v reálnom "kamennom" svete.

Investor. Podnikanie, ktoré vyžaduje veľa znalostí a neustálu potrebu kvalitných informácií. Veľmi zaujímavá práca, ale pozor, nie je určená pre každého, napriek tomu, že investičné skupiny a burzy to tak propagujú. Pokiaľ sa ale chcete venovať tejto oblasti a budete úspešní, pochybujem, že niektorá iná oblasť vám dokáže zarobiť porovnateľné množstvo financií.

Možností, resp. spôsobov podnikania je oveľa viac, ale tieto mi pripadali najbežnejšie. Dúfam, že vám pomohli pri výbere.

Žiadne komentáre: