štvrtok 24. júla 2008

Základné akcelerátory úspešného podnikania

Touto témou som sa v minulosti už zaoberal, ale považujem ju za dôležitú a tak o nej niečo popíšem aj dnes.
Pokiaľ si myslíte, že základ úspechu je výborný produkt, potom by som si opäť dovolil nakresliť MI trojuholník od pána Kiyosakiho:
1. produkt
2. právne záležitosti
3. systém
4. komunikácia
5. tok peňazí
Po stranách si predstavte: tím, vedenie a spodná strána poslanie.
Produkt je iba špičkou ľadovca, ktorý stojí na nasledujúcich pilieroch.

Čiže fajn, že máme produkt, ale pokiaľ nemáme doriešené právne vzťahy, komunikáciu so zákazníkom a taktiež vnútri tímu, či tok peňazí, skôr či neskôr to tvrdo zabrzdí náš cieľ. Takže myslime na to globálne.

No, lenže, čo sú tie akcelerátory businessu? Veľmi jednoduché. Sú dva a síce: peniaze druhých ľudí a čas druhých ľudí.
Nie je múdre dávať do businessu všetky svoje peniaze, nájdite si niekoho, kto vám na to prispeje. Nech spolu nesiete riziko. Ja viem, že to nie je ľahké, banky na Slovensku vôbec nepoznajú pojem riziko, ale pohľadajte. Môžu to byť aj vaši zamestnanci. A môže to byť dokonca tak, že sa s nimi dohodnete na menšej mzde s tým, že keď sa rozbehnete im všetko doplatíte aj s bonusom. Verte, dá sa to. Bill Gates začal práve takto.

A čas druhých ľudí. To nemusia byť vždy iba zamestnanci, to môžu byť rôzne formy spolupráce cez brugádnikov, živnostníkov, pomôcť môže i rodina, možno dobrí kamaráti... Vtipné je, že práve v týchto dňoch som prijal dvoch ľudí a zisťujem, že mám ešte menej času, lebo ich treba zaučiť, pripraviť pre nich prácu a kontrolovať výsledky. Ale to je dočasné a verím, že práve ich čas ušetrí ten môj. Takže, začnime aktívne spolupracovať...

Žiadne komentáre: