pondelok 14. júla 2008

V čom podnikať

Keď sa dívam do štatistík vyhľadávaní, práve toto slovné spojenie definitívne vyhráva. Aj preto sa mu dneska chcem trošku povenovať. A ešte, pred pár mesiacmi som viedol diskusiu s jedným návštevníkom stránky, ktorý mi písal, že nie je šanca zohnať peniaze na začiatok jeho podnikania, takže sa krátko vrátim aj k tomu.

V čom podnikať. Nezakladajte si firmu preto, že viete v čom podnikať. Ja som si firmu založil, pretože som chcel čistiť počítače. Samozrejme, nemal som ani tušenia čo je to prieskum trhu. Skočil som na živnosťák a bolo to. Krátko po založení som zistil, že absolútne nikto o moju službu nestojí. Tak som začal robiť niečo iné. Teda, ak viete v čom podnikať, ťažko povedať, či to bude platiť aj za pár týždňov či mesiacov. Verím, že lepšie ako vedieť v čom podnikať je ísť na to takto:
1. založte si firmu
2. vyberte si smer, čo chcete dosiahnuť, ktorým sa chcete uberať - všeobecný ale taký, aby to bol váš cieľ
3. začnite a kľudne kráčajte ku svojmu cieľu kľukatými cestičkami

Napríklad, cieľ môže byť "stať sa technologickým lídrom" alebo "žiť pre aeronautiku, robiť všetko preto, aby som bol v tejto oblasti najlepší". Úmyselne som zvolil tieto dva príklady, prvý pochádza od spoločnosti Sony a druhý od spoločnosti Boeing.

No a bod 3? Ako veľmi kľukaté by tie cestičky mali byť? Ako som písal v minulom článku, keď začínalo Sony, robili polievky zo sladkej fazule a Boeing predával nábytok. Takých prípadov je celý kopec. 3M bola baňa a pod. Proste, nejak začali, pretože chceli a počkali si na to, aby mohli podnikať v tom, čo chcú. Nemuseli tým nutne začať, prišli k tomu.

To môže byť odpoveď aj pre toho návštevníka, ktorý sa ma kedysi pýtal, kde zobrať peniaze na podnikanie. Začnite robiť hocičo, kľudne niečo iné a keď si zarobíte, potom ich investujte do svojho sna. A že sa jedná o veľa peňazí? Aj banka vám skôr dá úver, keď vidí vašu podnikateľskú minulosť. Tak šup šup na živnostenský úrad {:o).

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

a čo teraz keď som si vybavil živnosť

Anonymný povedal(a)...

Vdaka za zaujimave informacie

Anonymný povedal(a)...

dobar pocetak