pondelok 7. júla 2008

Nekúpil by som kmeň poistencov EZP

Ja viem, že mi ho nikto neponúka a ani naň nemám peniaze. Ale ani keby som bol na mieste ľubovoľnej z poisťovní, nešiel by som do toho. Aspoň z môjho laického pohľadu, ktorý vám tu skúsim vysvetliť.

Kmeň poistencov EZP je cca. 120 tisíc ľudí. Dovolím si tvrdiť, že významnú časť týchto ľudí pritiahla a zapísala spoločnosť OVB, ktorá za to samozrejme schrumkla príjemnú províziu. Nemám informáciu koľko sa za jedného klienta dáva, ale keďže niektorí OVBáci mali aj tri tisícky za klienta, firma musí mať určite viac, inak by neskončila minulý rok v tak závratnom zisku.

Keď si niektorá poisťovňa kúpi kmeň, znamená to, že bude musieť za každého poistenca zaplatiť dve tisíc korún EZP-čke a ešte bude musieť znášať jej staré záväzky. No a toho sa všetky boja. Kto vie prečo, možno sa predpokladá, že tie záväzky sú významné...
No a teraz, keď už niektorá poisťovňa takúto investíciu spraví, čakalo by sa, že sa jej to vráti.

A práve tu opäť podľa mňa nastúpi spoločnosť OVB. Veď jej pracovníci chodia po klientoch každý deň a práve jej klienti sú teraz v hre. Keď niektorá poisťovňa kmeň kúpi, OVB z toho nebude mať províziu. Takže je to zlá poisťovňa a treba ju zmeniť. Veď pokiaľ tu máme takto "zlúdených" 120 tisíc klientov a z každého by sme mohli mať minimálne 3tisícky, to je 360 miliónov a to už stojí za to trošku sa posnažiť.

Takže, prečo by som ja byť poisťovňou kmeň poistencov EZP nikdy nekúpil? Pretože je to kmeň nestály a skoro učite podstatná časť z neho prejde do inej poisťovne, preto.

Inak, ja som bol tiež poistencom EZP. Nedostal som dodnes od nich žiadny list, dokonca ani hromadný mail, že sorry, balíme to tu. Ozvala sa mi akurát Spoločná zdravotná poisťovňa, že som dočasne u nej. Týmto si ma teda EZP a jeho hlavný akcionár moc nezískali...

Žiadne komentáre: