piatok 1. februára 2008

Po stopách pracovnej zdravotnej služby

Dlhšie som nič nenapísal, dneska to skúsim napraviť. Chcem dokončiť tému pracovnej zdravotnej služby, pretože nabudúce sa už zasa chcem venovať niečomu pozitívnemu a nie iba trápeniam. Tých má každý dosť aj bez môjho blogu {:o).

Pozeral som informácie v televízii, na internete, počúval rádio. Nikde som nepočul také vysoké sumy ako mne povedal ten chlapík z jednej z tých firiem. Tak neviem. Buď ma chcel odradiť alebo je to tým, že pôsobíme v Bratislave a tak som volal do Bratislavskej firmy; alebo je moja cena pravdivá a v médiach majú iný cenník. Fakt neviem. Keby to bolo ako hovorili, že 650,- Sk na zamestnanca ročne, tak to by nebola taká tragédia. Mne povedal 5.000,- Sk, čo je teda parádny rozdiel.

Napadlo ma, že keď je to taký dobrý business, že čo tak si spraviť vlastnú zdravotnú službu. Nooo, poviem vám, požiadavky, ktoré si stanovil Úrad verejného zdravotníctva, to je milé čítanie. Toto by som nedokázal naplniť asi ani keby som mal na to peknú kôpku peňazí a zamestnaných dvoch lekárov. Takže tento nápad ma opustil.

Politici sa predháňajú vo vyhláseniach, že ako to oni zmenia alebo zrušia. Tak sa necháme prekvapiť. Niekto v telke rozprával, že v Nemecku to majú tiež, ale pre firmy od 30 zamestnancov. Keďže nepatrím do tej skupiny, priznám sa, že s tým sebecky súhlasím. Veď prečo šikanovať drobných podnikateľov a živnostníkov? Aj keď druhá otázka - prečo šikanovať firmy nad 30 zamestnancov?

Pred pád dňami bol škandál ohľadom zlých čísel v tendroch na Ministerstve obrany. Bolo tam nejaké upratovanie za miliardu, podobne predkladateľské služby a tak. Skutočne ma pobavil rozhovor s predsedom živnostníckej komory (tuším tak sa tá organizácia volala, dúfam, že sa nemýlim, ale určite zastupoval živnostníkov). V tom rozhovore povedal, že ako k tomu príde ten živnostník, ktorý sa do toho tendra prihlási, že sa potom cíti byť oklamaný a podvedený. Hahahahahahaha a ešte raz hahahahahahahahaa. Živnostník sa prihlási do tendra za miliardu? Tak potom takého živnostníka asi nešikanuje pracovná zdravotná služba za pár tisíc ročne.

Takže finále môjho článku o pracovnej zdravotnej službe by som vpratal do jednej vety: asi nie všetkým by to vadilo, ale väčšine by to určite uštedrilo ranu pod pás; poslanci máte možnosť to zmeniť, využite ju!

Žiadne komentáre: