piatok 27. marca 2009

Naše banky a platby do zahraničia

Dneska to nie je motivácia alebo všeobecná rada, ale jedna konkrétna skúsenosť z posledných dní. Pozeral som si výpis z účtu a zistil som, že platím šialené poplatky za prevod peňazí do zahraničia, keďže nakupujem tovar pre tabi.sk v cudzine. Dosť mi to zvdihlo tlak, pretože to za mesiac spravilo pád desiatok eur. Tak som nelenil a hneď som išiel rovno do banky.

Prišiel som do banky a hovorím, že veď ste mali do krajín, kde sa používa Euro účtovať poplatok rovnaký, ako za domácu platbu, veď tak to bolo v telke, rádiu, aj v novinách! Tetuška za okienkom ako obyčajne a v každej banke (mám proste zlé skúsenosti) ani len netušila o čom hovorím a tak zavolala vedúceho pobočky. To sú tí ľudkovia, čo zvyčajne vedia ešte o niečo menej, to platilo aj u tohto, ale aspoň mal snahu a začal hľadať v šanónoch. A našiel...

Takže tu je rada aj pre vás. Pokiaľ vypíšete všetky údaje (čo vypíšete, inak by ste nespravili zahraničný prevodný príkaz), zadáte delenú platbu medzi odosielateľa aj prijímateľa a nakoniec, neuvediete žiadnu správu (avízo) pre prijímateľa, platíte napr. do Nemecka ako keby to bola domáca transakcia. Samozrejme, platí to iba ak platbu realizujete v Eurách. Keby som toto mohol použiť, bežná platba by ma stála asi o 6-12Euro na poplatkoch menej. Lenže, problém je v tom, že nemôžete napísať správu prijímateľovi a teda nie je kde vypísať číslo faktúry, resp. variabilný symbol. Ak posielate malému živnostníkovi, je to v pohode. Ale ak posielate platbu do veľkej firmy, je to problém. Čiže ja to neviem využiť, ale možno vy áno.

Ďalšia dobrá alternatíva je platba cez kreditku. Ak sa bojíte zneužitia, použite PayPal.

Žiadne komentáre: