utorok 1. marca 2011

Poznáte DenD?

V Českej televízii už roky funguje formát s názvom DenD. Kto ste ho nevideli, veľmi odporúčam.
Pointa je jednoduchá. Pred piatich investorov predstúpi nádejný podnikateľ a žiada investíciu. Každý tam ide s nádejami a časť ľudí si aj investíciu odnesie. Ono sa to môže zdať, že tí ľudia si tam chodia po investíciu, avšak myslím si, že si dobre uvedomujú možnosti, ktoré im investor ponúka, či už sú to kontakty alebo jeho dlhoročné skúsenosti.
Bolo tam už aj zopár slovákov a poviem vám, kolegovi sa to natoľko páčilo, že nás s našim produktom OFFERIS taktiež prihlásil. Uvidíme, či sa ozvú, prípadne, ako sa nám tam bude dariť.
Čo robia nádejní žiadatelia zle:
  • majú len nápad a nevedia ho zrealizovať. Nápadov má každý 10 denne, takže to nie je nič výnimočné.
  • vymysleli niečo, čo sa dá ľahko skopírovať a teda iba nahrajú nápad ostatným
  • majú produkt ale nevedia, ako ho predávať
  • pri obchodom pláne uvažujú spôsobom - je tu 10mil ľudí, keď si to kúpia 3%.. Problém je, ako to predať, to, že si to kúpi nejaký podiel obyvateľstva je bledá úvaha. Takto sa dá uvažovať možno pri veľkých reklamných kampaniach, kde sa informácia o ich produkte dostane do každej domácnosti, napr. TV a pod. A zasa, len pre produkty, ktoré sú pre masy, typ čistiaci prostriedok
  • často sa stáva, že chcú investíciu do podnikania, ktoré chcú robiť vo voľnom čase ako koníček. Do koníčka nikto investovať nebude
  • nechajú sa príliš uniesť snami a vidinou veľkých ziskov v krátkom čase
  • prídu pred investorov príliš skoro, ešte nemajú čo ukázať
  • prepadne ich veľká tréma, toto je problém, na ktorý sa tiež dá pripraviť, avšak tomuto rozumiem
Minule som na hodine angličtiny dostal otázku, že prečo sú niektorí ľudia úspešnejší ako iní. Moja odpoveď bola, že vedia lepšie predávať. To je asi to zaklínadlo, ktoré platí. Treba vymyslieť, ako produkt/službu predať. S tým zápasíme všetci. Vyriešte si túto otázku a môžete sa prihlásiť tiež :).
Veľká škoda, že na Slovensku žiaden takýto formát neexistuje. Neviem prečo. Osobne si myslím, že by sa toho mohla ujať aj komerčná televízia. Celkovo, o podnikaní je výrazne menej relácií ako v Čechách. Neviem, možno som jediný, ktorý by sa na to rád díval...

2 komentáre:

podnikanie povedal(a)...

Tak držím palce. Ináč niečo na tom pravdy je že treba vedieť predávať, no niektorí ľudia vedia pekne a veľa rozprávať a predávať, ale skutek utek...Na den D treba viac ako len vedieť predávať, no nie?

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

To je pravda. Prave mnohi radsej slubia zakaznikovi aj veci, ktore sa nedaju splnit len preto, aby ho ziskali, aj za cenu, ze potom pride sklamanie.