piatok 5. septembra 2008

V čom podnikať?

Keďže vidím, že otázka v čom podnikať je pre vás podľa štatistík na prvom mieste, síce je to v rozpore s tým, čomu verím a o čom píšem, ale skúsim zopár nápadov, ktoré som vyčítal na webe.

1. Parkovisko pre dlhé parkingy
Všetci robia parkoviská na pár minút, možno na pár hodín. Ale kde parkujú ľudia, ktorí idú na dovolenku alebo letia niekam lietadlom? Buď to risknú niekde v uličkách alebo u známych, hlavne keď nie sú z mesta, odkiaľ odchádzajú. Čo tak urobiť parkovisko práve pre nich? Rozumná denná sadzba, uzavreté. Ja viem, že na letisku BA niečo také je, ale nie každý tam zostane kvôli cene.

2. Štvorčekový papier s bielymi čiarami
Všetky čiary sú dnes na štvorčekových papieroch tmavšie ako papier. Keby tomu bolo naopak, lepšie by vyznel text, ktorý napíšete. V Kanade, Nemecku, Nórsku, Švédsku a v UK sa už predáva. Možno by to stálo za to dovážať a predávať do aj na Slovensku. Zastúpenie tu nie je.

3. Reštaurácia, kde si jedlo uvarí každý sám
Ideálne pre rôzne neformálne stretnutia, zvyčajne týkajúce sa obchodu. Manažéri sa uvolnia, bavia sa otvorenejšie a nestresujú sa iba prácou. Veľmi radi si zaplatia za to, že jedlo nedostanú hotové ale musia si ho pripraviť. Profesionálny kuchár by mohol slúžiť ako poradca ak siho zavolajú na pomoc.

4. Plánovanie darčekov
Každý má rád spontánne darčeky, ale nie vždy je na to čas a o fantázii ani nehovorím. Čo tak spraviť špeciálny portál, ktorý by komunikoval s mnohými elektronickými obchodmi a tam by si používateľ popísal svojich blízkych s dátumami narodenia. Potom by si iba pozadával z rôznych obchodov vždy, keď nájde niečo zaujímavé a keď príde čas, portál sám tovar objedná a doručí oslávencovi.

5. Kníhkupectvo
Ja viem, úplne bežný nápad, ale ľudia naozaj čítajú a čítajú veľa. Asi by som nešiel do elektronického, ale kamenné by bolo super, hlavne keby malo svoj charakter. Postupne sa mnohé kníhkupectvá menia na obchodné domy. Treba vytvoriť niečo, kde sa ľudia budú cítiť ako doma, kde sa budú stretávať s priateľmi, alebo si tam iba prídu niečo prečítať. To znamená mať knihy len tak na prečítanie. Také spojenie domova, knižnice a kníhkupectva.

Tak, aspoň niečo. Ale do čoho by som ja osobne nešiel (to berte iba ako môj názor, nie radu. Platí v čase písania, trh sa stále vyvíja):
  • elektronický obchod - akýkoľvek
  • bio potraviny
  • realitná kancelária
  • investícia do nehnuteľností za účelom prenájmu

9 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Preco nie elektronicky obchod?

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Elektronicky obchod nie preto, ze mi ich momentalne na trhu pripada prebytok. Takze bud pockat, kym slabe poodpadaju a potom ist do toho, alebo mat skvely marketing, ktory bude stat nemale financne prostriedky. Druha vec je, ze poriadny elektronicky obchod by mal byt podporeny realnym skladom a realnou predajnou, inak narazis napriklad na problemy typu, ze zakaznik moze bez udania dovodu tovar do 7 pracovnych dni vratit. Co s tym tovarom potom? Lezia v nom peniaze a treba ho predat inak. To je iba zopar dovodov.

Bakko povedal(a)...

Ahoj, niektore napady su zaujimave paci sa mi hlavne ta restauracia... Zaujima ma ale preco nie investicia do nehnutelnosti za ucelom prenajmu. Prenajimat kancelarske priestory je dobry zdroj pasivneho prijmu a vacsinou s malymi starostami. Najomnici sa zdrzia vacsinou dlhsie, kedze maju svoju adresu na roznych dokumentoch a materialoch. Horsie je prenajimat obytne priestory.A preco nie biopotraviny? Inac fajn blog, len tak dalej :)

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Ahoj, dakujem pekne za pochvalu. Ano, bio potreviny mozu byt zaujimave a to iste plati o kancelarskych priestoroch. Oba napady chvalim, urcite ano. Prenajom obytnych priestorov nie, kancelarie ano.

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Bio potraviny
Raz som napisal ze nie, potom zasa ze je to dobry napad. Ano, nie som mimo, ale vzdy su rozne pohlady, raz sa mi to paci, inokedy nie. Ja by som do toho urcite nesiel, pretoze si myslim, ze u ludi o to nie je taky zaujem ako sa predpokladalo, ale samozrejme sa mozem mylit. Podla nejakych vyskumov vyslo, ze bio potraviny nie su zasa o tolko lepsie ako sa reklamuje, takze je to o tom, co kto videl v telke. Lebo povedzme si; co je v televizii, to sa predava vzdy lepsie.

Anonymný povedal(a)...

pekne napady, zaujalo me dlouhodobe parkoviste :o)

Martin Minka povedal(a)...

Z navrhnutých možností u mňa vyhráva prenájom parkovacích miest.
Zaujímal by ma nejaký dobrý članok na tému: V čom podnikať v čase hospodárskej krízy. Možností je zrejme viac...

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Akurat sa nan chystam {:o)

Anonymný povedal(a)...

prečo nie obytný priestor za účelom prenájmu? veď ľudí ktorí chcú bývať sami je stále dosť a bývať sa predsa niekde musí? je stále menej tých čo si kúpia vlastný byt ako tých, čo si ho radšej prenajmú, či sa mýlim?