štvrtok 6. decembra 2007

Just eBID.com - affiliate portál pre freelancerov

Ja viem, že som včera písal, že koncom roka dokončím na tému affiliate prvú vec, ale nedalo mi to a prvá, nazvyme to "oficiálna" verzia je na svete. Nájdete ju na stránke www.justebid.com.

Už vieme, čo je to affiliate. Ešte sa ale chvíľku povenujem termínu freelancer a potom, ak dovolíte, napíšem pár slov o mojej prvotinke.

Takže, kto je to ten freelancer? Freenalcer je človek, ktorý funguje, ako ja s obľubou hovorím, ako nájomný vrah. Čiže dostane zákazku, spraví a odchádza. Je slobodný, nemá svoje pevné povolanie. Vždy je najatý na nejaký konkrétny projekt. Títo ľudia majú zvyčajne viac skúseností ako bežní zamestnanci, pretože vystriedali veľa firiem a veľa projektov, takže je dobré ich pre svoje projekty používať. Pomaly mám chuť povedať, že je to určitá podmnožina outsourcingu. Osobne som freelancerov videl iba v IT brandži, ale je možné, že máte s nimi skúsenosti aj v iných odvetviach.

A teraz ku tej mojej prvotinke. Táto stránka je vlastne affiliate, ktorá dohadzuje potencionálnych záujemcov o freelance projekty profesionálnej personálnej agentúre, ktorá spostredkúva takéto práce po celom svete. Ja dostanem každý deň zoznam otvorených projektov, ten umiestnim na stránku (teda, môj robot, nie ja) a ak si tam niekto nájde tú svoju ponuku a všetko prebehne v poriadku, t.j. dohodnú sa, naprogramuje to, zaplatia, potom ja dostanem províziu.

Je to v angličtine, pretože ponuky dostávam v angličtine a aj preto, že najviac ľudí mi tam chodí z Indie a USA.

Mal som na tejto stránke nultú verziu už dva mesiace, ale stále som odkladal dokončenie. Počas tých dvoch mesiacov som zarobil smiešne tri doláre. Takže uvidíme, či teraz, keď je prvá verzia na svete budem žať väčšie úspechy.

Priebežne vás poinformujem o návštevnosti a tak všetko okolo.

Žiadne komentáre: