piatok 7. decembra 2007

Ako by mohla vypadať dobrá web stránka?

Niekde som čítal, že až 40% slovenských domácností má pripojenie na internet. To si myslím, že začína byť skutočne krásne číslo. Áno, dá sa hovoriť o iných krajinách ako je USA, UK a podobne, kde to číslo je ževraj úplne iné, ale možno už ani nie. Samého by ma zaujímalo, koľko percent majú oni.

No a keď je toľko ľudí, ktorí blúdia po internete, nestálo by za to mať prezentáciu svojej firmy pripravenú tak, aby zablúdili aj ku nám? No a samozrejme, dobré je, pokiaľ sa u nás aj čo najdlhšie zdržia. To znamená, že im máme čo povedať.

Veľa firiem dnes prechádza na web stránky, pokiaľ ich už dávno nemajú. Nájdu si technologického guru a ten buď sám, alebo s pomocou grafika niečo stvorí. Prvé, čo takýto guru počuje skoro od každého zákazníka je: "vieš, ja chcem len také čosi". Jasné, ide o cenu. Keby povedal, že chce niečo poriadne, je tu riziko, že si guru zvyknutý na "len také čosi" vypýta viac. To je ale potom vec obchodného jednania.

Keď sa už dohodnú a guru začne pracovať, dostane od zákazníka podklady. Zvyčajne zopár starých wordovských dokumentov a obrázkov. Toto je všetko čo mám, to tam daj. Málokto sa ale zamyslí. Veď keď chcem propagovať svoju firmu v nejakých novinách, to tiež iba zoberiem staré texty a pošlem tam? Asi nie. No a môj web môže čítať oveľa viac ľudí. Mám oveľa viac priestoru povedať o svojich produktoch a o sebe, tak prečo to nevyužijem?

Možno zopár možno užitočných rád aj pre váš web:
  • Rozrieďte si zákazníkov do skupín a každej skupine ponúknite samostatne produkty a informácie určené pre nich. Kľudne použite aj žargón a nespisovné slová. Napríklad - univerzita láka študentov. Pre rodičov - sme univerzita, z ktorej študenti sú na popredných miestach v spoločnosti vo svojom profesionálnom živote. Pre budúcich študentov - chceš sa niečo naučiť a aj zažiť kopec srandy? Prídi ku nám!
  • Zamerajte sa na to, kvôli čomu návštevník prišiel - on chce informácie o produktoch, možno chce poradiť. Katastrofa sú stránky, ktoré majú na úvode reči typu: vznikli sme v roku xxx a založil nás Jožko Blažko. Tak, toto zaujíma možno tak uchádzača o zamestnanie, nie zákazníka - teda možno áno, ale nie ako prvá informácia.
  • Máte dosť priestoru, dajte návštevníkovi šancu sa dozvedieť o vašich produktoch čo najviac.
  • Ak sa to dá, vytvorte priestor na diskusiu návštevníkov o vašich produktoch. Nech povedia svoj názor. Vy na tieto názory reagujte. Nemusia byť iba dobré. Tu budete mať veľké zrkadlo.
  • Informujte o novinkách. A to nie iba o tom, že ste po dvoch rokoch zmenili telefónne číslo. Určite sa dejú, aj keď malé veci, aspoň raz za týždeň.
  • Novinky, to nie sú iba o vašej firme ale aj o vašich produktoch - tie sú zvyčajne pre ľudí zaujímavejšie, aj keď málokto ich má na svojej stránke.
  • Niekto o vás napísal? Niečo ste vyhrali? Máte nejaký certifikát? Prešli ste auditom? Pochváľte sa! Kto iný to spraví za vás?
  • Vždy na seba uvádzajte poriadne kontakty. Pokiaľ neuvediete reálnu adresu, iba e-mail, každý si povie, že je to pochybné. Pokiaľ uvediete mobil a nie pevnú linku, ľudia si povedia, že ste tak malá firma, že nemáte ani na pevnú linku. Verte mi, tiež si to poviem.
  • Ak na stránke chcete niečo predávať, uveďte obchodné podmienky.
  • Nezabudnite, technológia je veľmi dôležitá. Ale obsah je tisíckrát cennejší. Budem ešte písať o komunitách, ktoré sú budúcnosťou vyhľadávania. Niektorí odvážlivci hovoria, že technológia zostáva nepodstatnou, nevsádzajte iba na ňu!

1 komentár:

Anonymous povedal(a)...

dnes som nadšený. Videl som niekoľko komentárov od ľudí, ktorí už dostali pôžičku od LAPO M-F, a tak som sa rozhodol požiadať na základe populárnych odporúčaní a len pred pár hodinami som na svojom účte potvrdil celkovú sumu 28 500 eur. Toto je naozaj skvelá správa a odporúčam každému, kto potrebuje skutočnú pôžičku, aby požiadal o svoju e-mailovú adresu: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014