pondelok 3. marca 2008

Môj zážitok s Tatra bankou, a.s.

Tento článok píšem v pondelok a všetko sa zomlelo v piatok, takže som mal víkend na ukľudnenie, nechcem tu používať vulgarizmy.

Čo sa vlastne stalo. Kedysi som mal z Tatra banky kreditnú kartu s limitom 20.000,- Sk. Keďže mi stále chodili šialené úroky a každý mesiac pokuta 100,- Sk, že som to neskoro splácal (mimochodom, platil som každý mesiac, ale nejako nechápem ako, ale vždy to bolo po termíne splatnosti) a keď som nechtiac vybral z tej karty z bankomatu, tak ma výber stál 150,- Sk, proste som sa rozhodol, že ju chcem zrušiť. No, lenže to bolo ku koncu roka a oznámili mi, že za zrušenie sa platí poplatok 500,- Sk. Tak, keďže sa mi nechcelo hodiť do koša päť stoviek, iba som napísal žiadosť, že nechcem aby mi ju obnovili, keďže v januári mi končila platnosť.

Skoro všetko som tam mal zrovnané, až na 446,- Sk. Ani neviem prečo, nejak som si to neuvedomil alebo čo. Fakt neviem. No a tu začína celá story.

Síce bývam už vo vlastnom byte, ale trvalé bydlisko som si ešte nestihol prehlásiť a tak mi pošta chodí na trvalé bydlisko ku našim. Tí za posledný mesiac prerábali byt a tak, keďže to mám trošku od ruky som tam ten mesiac nebol. A moja pošta sa celý mesiac zbierala...

Minulý piatok som sa ale zastavil doma a našiel som si zopár zaujímavých obálok. Hlavne jeden list ma zvdihol zo stoličky - Výzva na zaplatenie. Ok, mal som im tie štyri stovky zaplatiť, moja chyba. Ale bez predchádzajúceho upozornenia mi prišla táto výzva, na nej pokuta 1.000,- Sk a aby toho nebolo málo, dávali mi 5 dní na uhradenie, lebo inak ma zapíšu do centrálneho úverového registra fyzických osôb ako neplatiča! A to žiadne že doporučene, alebo že mi zavolali. Ticho čakali, aby sa to stalo. Ja som našťastie prišiel ku tomuto listu deň pred tým, než by to spravili. Nie je to trápne, aby mi dali 5 dní? Čo keby boli z toho 2 dní výkend? Keď berú tisíc korún za zdrap papiera, to mi nemohli aspoň poslať sms-ku? Fakt mi to pripadá, že je to od nich dosť nefér jednanie.

Tak som volal do telefónne číslo, ktoré bolo na liste, že vybavuje linka. Tam ma najskôr slečna spovedala 5 minút či som to fakt ja - účet, osobné údaje a pod. Potom že ok, poďme sa baviť čo vlastne chcete. Hovorím, chcem si overiť, či ste ma náhodou do toho registra ako neplatiča nezapísali. Nooo, že na toto ona nie je kompetentná, aby mi také informácie poskytla, že mám ísť na pobočku.

Tak som sadol do auta a išiel na pobočku. Tam bola síce milá slečna, ale už jej nápis na blúzke "Trainee" mi hovoril, že to bude zabitý čas. Aj bol. S každou mojou otázkou chodila za druhou, ktorá bola v zelenej podkovanej blúzke, akú nosia už tie, čo akože čosi vedia. Tá z diaľky na mňa pohŕdavo pozerala, asi tak, že čo henten chce, hnoj, neplatič. To som už bol v červenom. Samozrejme, uhradil som im tých 1.455,- Sk, nech sa nežerú, ale chcel som stále tú informáciu, či ma zapísali ako neplatiča alebo nie. Neuveríte, ale ani na pobočke nie sú kompetentní mi túto informáciu poskytnúť.

Toto ich správanie považujem za absolútne neadekvátne a rozhodol som sa, že to tak nenechám. Aspoň som im napísal list a nedá mi, aby som vám ho sem nepriložil. Poviem vám, s Tatra bankou ja osobne už nič nechcem mať....

Vec: sťažnosť na praktiky banky a žiadosť o vyjadrenie

Vážený zástupca Tatra banky,

dnes, t.j. 29.2.2008 som sa dostavil po mesiaci domov a našiel som si mimo iného list s textom „VÝZVA NA ZAPLATENIE“. Moje údaje: ..............

Jedná sa o to, že som požiadal v decembri 2007 o ukončenie kreditnej karty VISA PRIVATE s úverovým rámcom 20.000,- Sk, z ktorých som mal splatených skoro všetko okrem 454,- Sk. Na túto sumu som si dnes našiel upomienku, resp. výzvu na zaplatenie.

Absolútne ma pobúrila veta, že to musím uhradiť najneskôr do 5 dní odo dňa doručenia tejto zmluvy. Vy ste list napísali 22.2.2008, na obálke je dátum 25.2.2008. T.j. 5 dní by malo znamenať 1.3.2008. Tým, že ste nešpecifikovali, či sa jedná o kalendárne alebo pracovné dni, oceňujem aspoň to, že ste mi to poslali v pondelok a nie v piatok, pretože by ste tým skoro by som povedal úmyselne ohrozili moju možnosť splatiť to včas. Tým, že som dnes bol priamo na pobočke vložiť na váš účet 1.455,- Sk považujem, že som termín dodržal, pretože list reálne prišiel až 26.2.2008.

Ďalej, citujem z vášho listu: „Vzhľadom na vyššie uvedené Vás upozorňujeme, že ak si nesplníte svoju povinnosť, budete registrovaní v medzibankovom Centrálnom registri fyzických osôb ako NEPLATIČ a banka môže pristúpiť k vypovedaniu zmluvy.“

Vážená Tatra banka! Svoju povinnosť som si splnil a pokiaľ ma nejakým omylom zaradíte do toho registra tak vám oznamujem, že podám na vás žalobu za poškodzovanie dobrého mena! A vypovedanie zmluvy? O žiadnej platnej medzi mnou a vami neviem. Ak existuje, žiadam aby ste ma o nej informovali, aby som ju mohol zrušiť.

Vaše praktiky mi pripadajú tak, že vy chcete, aby ľudia platili pokuty a úroky 25% (mimochodom, čo ste nebankovka?). Prečo nie je problém, aby ste mi vyvolávali keď niečo ponúkate a prečo je problém, aby ste aspoň pri druhej upomienke informovali klienta telefonicky? Alebo je to úmysel?

Žiadam vás, aby ma Tatra banka, a.s. v budúcnosti už nikdy (s výnimkou odpovede na tento list) nekontaktovala a neobťažovala ma. Nie som si vedomý žiadnych pohľadávok, ktoré by voči mne mala a viem, že absolútne nezaškolené nekompetentné pracovníčky v pobočke Trnava – Tesco mi tvrdili, že splatením tých 1.455,- Sk už nemáte právo odo mňa nič chcieť. Dúfam, že sa nemýlili, aj keď mi oznámili, že nie sú kompenentné, aby mi to dali na papier a taktiež nie sú kompetentné zistiť, či ste ma zapísali do toho úverového registra alebo nie.

Inak, volal som aj na telefónne číslo uvedené na tej výzve. Slečna ma 5 minút spovedala, aby overila moju totožnosť a nakoniec mi oznámila, že nie je kompetentná, aby mi podala informáciu, či ste ten zápis vykonali alebo nie.

Na záver posledná vec. Žiadam vás, aby ste mi písomne potvrdili, že nemám voči vašej banke žiadne záväzky a taktiež to, že ste ma nezapísali do medzibankového Centrálneho registra fyzických osôb ako neplatiča.

5 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Dobre si to napisal

Anonymný povedal(a)...

treba si precitat tento clanok a riadit sa instrukciami ;)

Anonymný povedal(a)...

no neviem, ked je pre teba slovenska patstokoruna pred vianocami issue, tak mam o tvojom podnikani urcity "obrazok", to za prve. Za druhe, v prvych dvoch odstavcoch si vymenoval tolko zhod okolnosti,s ktorymi banka a jej crm akokolvek vyspickovany nemoze pocitat (nezodpovedny majitel uctu sa nezdrziava na mieste korespondencnej adresy a nie je schopny zabezpecit preberanie posty apod apod.....co na tom ze vasi prave prerabali byt apod ....to nikoho nezaujima ani banku, je to TVOJA smola. Viac sa mi pisat nechce, hlavne sa s bankou nehandrkuj kvoli par stovkam, nema to uroven.

Anonymný povedal(a)...

register nevidia pracovnici, musis si to ist zistit za 100sk poplatok priamo tam,myslim ze na suche myto :-)
a ze si bol v omeskani, za to si mozes ty,nie banka!
vklady na kartovy ucet treba realizovat od uzavierky do splatnosti,inak sa to nezauctuje spravne,to ti povie kazdy :-) takze nie je chyba len na strane banky

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Jasne, ze chyba bola aj u mna, to je iste. Ale zasa na druhej strane, reakcia banky vobec nebola v poriadku, co nakoniec samotna banka aj priznala. A co sa tyka toho, ci je pred vianocami slovenska patstokoruna issue. Ide tu o viac veci: mat ci nemat 500,- je rozdiel aj ked mas miliony, dalej byt zapisany v registri je pruser, preto som to tak riesil, atd, atd. Hlavne mi pride smiesne povedat, ze sa nemam s bankou handrkovat, ze to nema uroven. Teba je radost mat za klienta.