štvrtok 8. novembra 2007

Minimálny počet zamestnancov v spoločnosti s ručením obmedzeným

Minimálny počet zamestnancov v s.r.o.-čke je nula. Áno nula. Nemusíte mať vo svojej spoločnosti zamestnaného nikoho, dokonca ani majiteľa, čiže vás, a ani konateľa.

No, ale ako si budete vy vyberať peniaze z firmy, pokiaľ by ste neboli zamestnancom? No predsa cez podiel na zisku! Problém je v tom, že si musíte na to trošku počkať, pretože to musí prejsť rok, musíte si spraviť daňové priznanie a až potom sa dá hovoriť o rozdelení si podielu na zisku, keď ten zisk vôbec nejaký je. Toto ale odporuje klasickej slovenskej pravde, že zisk sa snažíme v maximálnej možnej miere stopiť. A okrem toho. Najskôr si zdaníte zisk firmy, potom ešte zdaníte svoje dividendy, fakt neviem, či sa to oplatí. Radšej buďte buď zamestnancom alebo živnostníkom, ktorý firme faktúruje svoje služby.

Takže, koľko zamestnancov? Predpokladajme, že aspoň všetci majitelia, t.j. minimálne jeden. No a ďalej. Keď sa pozrieme mimo našej krajiny, napríklad do Veľkej Británie, zistíme, že tam ich Ltd spoločnosti musia mať minimálne dvoch zamestnacov - riaditeľa a sekretárku. Je to asi taký zvyk z minulosti, ale osobne si myslím, že je to výborný zvyk. Viete prečo? Pretože pokiaľ niekto robí svoju prácu, nevenuje moc času administratíve. Alebo inak, ako som písal v sérii 10 krokov pre štart vlastného podnikania, normálne sa venujete zárobkovej činnosti iba asi 25% svojho času. Ostatné zožerie réžia firmy a administratíva. Pokiaľ by ste sa mohli venovať zárobku až 75% svojho času a tých 50% by riešil(a) asistent(ka), potom sa dá povedať, že ak 25% uživí jedného človeka, potom vlastne uživíte aj ju a ešte vám 25% zostane na rozvoj firmy. Ďalšia výhoda toho mať asistentku je, že keď nie ste v kancelárii, niekto môže zdvihnúť telefón možno práve s rozhodujúcou zákazkou...

Aj keď sa to našim zákonodarcom veľmi nepáči, pretože im to znižuje príjmy do rozpočtu, obľúbená forma zamestnávania je na živnosť. Podpíšete so živnostníkom mandátnu zmluvu aby sa mohol tváriť ako váš zamestnanec a každý mesiac iba dostanete faktúrku. Uvidíme ako dlho to bude fungovať. Má to aj ten problém, že takémuto živnostníkovi dávate cenu práce a ten si platí odvody a dane. To ho samozrejme nepoteší, keď vidí, koľko ide štátu. To štát logicky nechce, je lepšie žiť v nevedomosti, že mám na výplatu 15 v čistom a že zamestnávateľ ma zdiera ako vedieť, že zamestnávateľa stojím 30 mesačne a 15 dostávam ja a 15 štát. To je realita...

4 komentáre:

andy povedal(a)...

Ahoj Braňo, v posledne sa venuješ založeniu s.r.o., čo je pre mňa užitočné. Spomínal si, že ak cheš aby si o niečom písal, abz som navrhla tému. Mám jednu a to Prieskum trhu. Chem vedieť akú vypovedaciu schopnosť má prieskum pre účely úveru ale hlavne pre mňa. Chcem vedieť kto sú moji potencionálny zákazníci. Aby som ti to trochu priblížila, realizujem výstavbu prenzionu pre seniorov s vyšším štandardom. Ďakujem

Ing.Branislav Biskupič povedal(a)...

Ahoj Andy, super, dík za nápad. Zhodou okolností som bol aj pri písaní euro projektu na penzión, aj som počul o nejakých úveroch.

Anonymný povedal(a)...

Dostal som pôžičku vo výške 100 000 EUR od súkromnej inštitúcie bez stresu a pošlite im e-mail teraz canoorlando11@gmail.com. Kontaktujte ho. Som si istý, že pán Orlando Cano vám pomôže.

Paul Garry povedal(a)...

PONUKA PÔŽIČKY.

Potrebujete pôžičku? Potrebujete finančnú pomoc? Potrebujete pôžičku na svoje projekty? Ak áno, potom sa už nemusíte báť, je tu legitímna a skutočná úverová spoločnosť, ktorá poskytuje všetky typy pôžičiek s percentuálnym podielom 2, a je pripravená pomôcť tým, ktorí to potrebujú. Ihneď kontaktujte tento e-mail: paulgarry328@gmail.com