Jednoduchá odpoveď je v tom, čo viete a čo vás baví. Hlavný problém je v tom, že nie je ľahké vydržať. Už dávnejšie som čítal jednu knižku od Roberta Kyiosakiho (snáď som to meno napísal správne), kde píše, že život podnikateľa sa dá rozložiť na 4 obdobia:
- učíte sa, skoro nič nezarobíte
- aktívne pracujete a zarábate slušné peniaze
- aktívne riadite a peniaze na vás zarábajú iní
- už "iba" určujete stratégiu, iní riadia váš biznis a zarábajú peniaze
Počas doby učenia kľudne vyskúšajte toho čo najviac, tie skúsenosti sa potom zúročia.
No, ale aby to nebola len teória, o ktorej viem svoje, keďže som sám začal pred 11 rokmi a reálne aj keď nerád to priznávam, som sa tých 10 rokov iba učil a môj príjem bol nižší ako keby som bol zamestnaný!!!
Na stránke www.springwise.com sú každý týždeň nové nápady pozbierané z celého sveta, možno sa tam niečím inšpirujete. V sekcii Top 10 business ideas and opportunities sa mi páčilo:
- Zelená reklama - všetky reklamné správy, predmety a všetko okolo reklamy je z prírody a s malým dopadom na ňu. Veci z piesku, trávy, vody, ... Celkom vtipné a originálne.
- Stále sa meniaci obchod. Určíte si na každý deň alebo hodinu v dni iný tovar, ktorý obchod predáva. Síce máte jeden priestor ale vlastne x obchodov. Dosť ťažké na prevádzku ale je to nová móda napr. na letiskách. Hlavne, uvidíte, čo naozaj ide a čo nie.
- Živá virtuálna záhrada. Nápad vznikol z facebooku z hry FarmVille. Zákazník si na internete pestuje suroviny, hnojí, zalieva, orie a pod. No a výsledok jeho virtuálnej práce mu potom pošlete domov. Plody, ktoré si virtuálne dopestoval dostane reálne domov.
- Platenie spokojným zákazníkom, ktorí používajú váš produkt. Oni budú taká chodiaca reklama. Možno to bude aj lacnejšie ale hlavne účinnejšie ako klasické metódy.
2 komentáre:
Niekedy mam pocit, ze cim vacsia blbost, tym je to pre ludi atraktivnejsie. Si zoberte, ze raz bol v relacii DenD chalan s cestovkou pre plysaky. Na prvy pohlad fakt somarina, ale v skutocnosti zaujimavy stroj na peniaze.
Podľa mňa treba rozlišovať medzi veľkosťou trhu Slovenska a iných krajín. Preto uspieť s nápadom v rámci slovenského trhu nemusí byť také ľahké.
Inak z môjho pohľadu je tiež kľúčové vydržať.
Zverejnenie komentára