utorok 14. októbra 2008

Rozumieť peniazom

Poctivo čítam knihy o tom, ako podnikať úspešne a až prednedávnom som pochopil, ako to myslia s porozumením peňazí. Veď, hovorím si, viem aké sú moje príjmy a aké sú moje výdavky. Len nemám čas sa tomu venovať, pretože mám príliš veľa práce. Veď nakoniec, na to mám účtovníčku.
Lenže čo som zistil, keď som sa obzrel späť. Neviem ako si reálne firma stojí, pretože všetky podklady má účtovníčka, príjmy a náklady do konca roka viem odhadnúť iba tak z pamäti, neviem povedať, ktorá z mojich činností je ekonomicky zaujímavá a ktorá je stratou času, iba si to myslím. Dokonca ani neviem povedať, či je fakt pravda, že väčšinu roboty urobím u nás vo firme ja, alebo je to iba moja predstava.

Čítam teraz jednu knižku, volá sa Small Business Finance. Napísali ju tréneri kurzu o peniazoch na London Business School. Celkom zaujímavé čítanie. Najvtipnejší bol úvod. Píšu, že spravili štúdiu, podľa ktorej iba 1 podnikateľ z 50 rozumie peniazom. Tí, ktorí sa prihlásili na kurz mali toto spoločné:
  • nevedeli ako sa im vo firme finančne darí - či sú v zisku alebo v strate
  • boli extrémne vyťažení
  • boli veľmi šikovní
  • zvyčajne nevedeli kedy rásť a preto si všetko robili sami
Neveril som vlastným očiam keď som to čítal. Veď ja som tiež taký. Tiež nemám prehľad o vlastnej firme. Ako to vlastne celé tie roky podnikám? Takže zopár náprav spravím hneď a ostatné ako budem ďalej čítať. Moje prvé finančné kroky:
  • naučiť sa základy podvojného účtovníctva
  • naučiť sa čítať Súvahu, Výsledovku, Výkaz ziskov a strát, Výkaz majetku, atď.
  • nainštalovať si u seba účtovníctvo a nech mi účtovníčka posiela exporty od nej
  • spraviť si analýzu faktúr - vydaných i prijatých, aby som vedel za nejaké obdobie povedať, čo je ziskové a čo naopak stratou času
  • pripraviť si do konca roka cash-flow po týždňoch, ako sa predpokladá, že sa budú financie vyvíjať a pravideľne to korigovať podľa reality
Toto sú moje kroky. Možno vy ste v pohode, potom sa len usmievate. Niekto to proste má asi viac v krvi a niekto sa to musí naučiť...

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Myslím si, že s týmto má väčšina podnikateľov problém. Sú v kolotoči povinností a neobzerajú sa dozadu, nehodnotia, ktorá ich práca bola efektívna, a ktorá menej efektívna...Ja mám s tým tiež problém, no viem, že tomu treba venovať čas, naučiť sa to!...obzrieť sa niekedy aj späť,

Kira Roza povedal(a)...

Moje svedectvo Ahojte všetci. Som tu, aby som potvrdil, ako som dostal pôžičku od pána Benjamina po tom, čo som niekoľkokrát požiadal od rôznych požičiavateľov pôžičiek, ktorí sľúbili pomoc, ale nikdy mi pôžičku nedali. Kým ma môj priateľ nepriblížil pánovi Benjaminovi Leeovi, sľúbil mi pomoc a skutočne urobil, čo sľúbil, bez akejkoľvek formy omeškania. Nikdy som si nemyslel, že stále existujú spoľahlivé pôžičky na pôžičky, až kým sa nestretnem s pánom Benjaminom Lee, ktorý s tým skutočne pomohol pôžičku a zmenilo moje presvedčenie. Neviem, či nejakým spôsobom potrebujete skutočnú a naliehavú pôžičku. Môžete sa obrátiť na pána Benjamina prostredníctvom WhatsApp + 1-989-394-3740 a jeho e-mailu: Lfdsloans@outlook.com ďakujem.